המערכה הראשונה בקרב על המוזיקה המזרחית

צלילים שבקעו מהמזרח ניתן לזהות בביקורת שפרסם ביולי 1936 מבקר המוסיקה של "דבר".

"מתעוררת ההרגשה שלפנינו פרימיטיב בעל ערך רב, הזקוק לניתוח וללימוד מצד יודעי מלאכת הקומפוזיציה כדי להעלותו למדרגה אמנותית", כתב המבקר מנשה רבינוביץ לאחר שהאזין בתחנת הרדיו "קול ירושלים" לקונצרט של המלחין והזמר עזרא אהרן. בטרם עלה ארצה מעיראק היה אהרן, בשם הבמה "עזורי אפנדי", דמות מוכרת באזור וערך סיבובי הופעות בפני קהלים נלהבים במצרים, סוריה ומדינות נוספות.

הערות שוליים להיסטוריה

העימות בשאלת מקומה של המוזיקה המזרחית בתקשורת ובתרבות בישראל לא החל בהצלפה המיתולוגית של ירון לונדון בזמר נסים סרוסי, באולפן "טנדו" בערוץ 1 בינואר 1975. את שורשי יחסה של האליטה האירופית לצלילים שבקעו מהמזרח ניתן לזהות בביקורת שפרסם ביולי 1936 מבקר המוסיקה של "דבר".

View original post 510 מילים נוספות

מודעות פרסומת

אודות Mati Shemoelof

משורר, עורך וסופר. A Writer
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s